tiistai 9. joulukuuta 2014

Cosplayideat ja kurkistus tulevaan

Minulla on ollut syksyllä yllättävän kiire siviilielämän ja työn kanssa, ettei ole tarvinnut paljon cosplayta miettiä. Tosin hirveästi ei ole myöskään ollut tilaa mitään tehdä, kun parinpäivän keittiöremppa venähti pariin viikkoon. Edelleen - vaikka remonttimiehet lähtivät viikko sitten - olohuoneessa on osa keittiötä ja eteisestä löytyy vielä mm. lautasia.

Mutta, koska vuosi alkaa olemaan lopuillaan, pitäisi oikeasti alkaa miettiä, mitä ihmettä sitä alkaisi cosplayn kanssa tekemään.

NCC kisaan en ehtinyt ilmoittautua mukaan Yukiconiin, joten menin sinne järjestyksenvalvojaksi. Käytävillä partioiva, silmillään luurankoa skannaava jv olen sitten suurella todennäköisyydellä minä. Mutta tämä takia tarvitsen itselleni cosplayn, joka on helppo pukea päälle eikä vie tuhottomasti aikaa valmistelujen suhteen.

Uruhara FC:n tytöt minusta tiivistivät omassa blogissaan hyvin, että kaikilla cosplayaajilla kannattaa olla yksi luottopuku, jonka voi ottaa hätävarana mukaan coniin ja pukea päälle myös silloin, kun toimii työntekijänä tapahtumassa.

Kun luin tuon blogikirjoituksen niin hengahdin, että onneksi minulla on sellainen puku. Sitten mietin hetken aikaa, että hetkonen, onko muka?  Olen usein käyttänyt Itachia hätävarana, mutta se ei kyllä sovellu työssä olemiseen (ja vaatii muutenkin korjausta, mm. kengät ja peruukki pitäisi ehdottomasti uusia). Pitkän harkinnan jälkeen tajusin, ettei minulla muuten sellaista pukua ole! Love Hinan Naruhan on muuten hyvä pitää päällä, mutta jos meinaan 12h seisomatyötä (tai yhteenlaskettuna työ+conissa kulutettu aika) niin korkokengät alkavat olla aika ikävä vaihtoehto. Myös hameessa oleskelu talvella ei ole se kaikkein ihanin vaihtoehto.

Päätin siis selailla listaani, mitä kaikkia cosplayta olen halunnut tehdä. Bongasin sitten hahmon, jota olen halunnut jo pitkään tehdä, mutten ole saanut aikaiseksi. Hahmo on vielä mangasarjasta, joka oli ensimmäinen laatuaan mitä olen lukenut. Kyseessä on Ranma 1/2 tyttöversio.

Tähän olen jo tilannut peruukin sekä päättänyt uhrata vanhat ballerinani, joista tulee Ranman tossut. Muuten teen puvun aika lailla kung fu- puvun tyylisesti, koska taitaa olla kaikesta päätellen Ranman käyttämä puku. Ainakin helppo liikkua!

Muuten tänä vuonna olisi tarkoitus tehdä Mulan tuossa haarniska versiossaan NCC porfolio hakua varten sekä ajan salliessa joko tuo Mulanin nätimpi mekko, tai sitten vain tuo perus mekko. Saisi sitten jossakin conissa olla kaksi päivää Mulan. Jei!
Listassa myös mukana Hellsing animesta Seras Victoria. Tämä olisi tarkoitus thdä paricossina, Gaikotsu fursuits on pakotettu lupautunut tekemään Hellhoundin. Idea taisi olla itse asiassa minun Gaikotsun.


Olen myös lupautunut Gaikotsun kanssa tekemään vielä kerran Stockingin, nyt enkeli versiona. Tätä varten joudun kyllä hankkimaan uuden peruukin, koska vanha hoidosta ja yrityksistä huolimatta alkoi hamppuuntua eikä todellakaan enää mene ihmisten ilmoille olevaan cosplayhin. Joko leikkaan peruukin lyhyemmäksi tai myyn muutamalla eurolla eteenpäin, jos joku haluaa vielä yrittää peruukin pelastaa.



Uutena ihastuksena on tullut sitten Fable peleistä tuttu Theresa, joka minun täytyy tehdä. Olen viettänyt nyt useita vapaatuntejani Albionissa ja koska peli on minusta upea, haluan myös näyttää sen.


Lisäksi olen halunnut tehdä Rinne- sarjasta Oikean (muistaakseni tyttöpupu oli Oikea ja poikapupu Vasen)  johon olen ostanut jo kengät. En tosin nyt ole ihan varma, onko Oikean hiukset ihan hiuksen hienosti vaaleanpunaiset vaiko valkeat?
























Lisäksi minulla olisi kymmenkunta muutakin pukua jotka haluaisin toteuttaa, mutta jos nyt lähdettäisiin vaikka näillä alkuun. Jos saisin tänä vuonna edes kolme uutta pukua tehtyä, olisin äärimmäisen iloinen.


Pysykää muuten kuulolla, joulun kunniaksi blogissa tapahtuu jotakin erikoista. Siihen asti またね  matane!


Something about what cosplays I'm going to do next year. And stay tuned, because it's going to happen something special in my blog because of christmas. Until then またね matane!


3 kommenttia:

  1. Ooh Ranma ja Rinne cossit! Approovaan!
    Myös Mulan on yks parhaista Disney-leffoista! <3

    VastaaPoista
  2. Ihan valkosilta noi "Oikean" hiukset näyttää.

    VastaaPoista

Laita viestiä, kommentit piristävät aina päivää ^-^
Luen jokaisen kommentin jonka saan ja suurella todennäköisyydellä myös vastaan niihin ◉ω◉

Muistathan käyttää siivoa kieltä, koska kirosanoja ja haukkumia sisältävät viestit päätyvät auttamattomasti roskapostiin.

* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩

Send a message, comments always bright up my day ^-^
I will read every comment what I get and very probably I will reply also. ◉ω◉

Please remember to use clean language, otherwise comment will automatically go to the trash.