tiistai 7. toukokuuta 2013

Sekalainen päivitys

Nyt vähän sekalaista päivitystä, kun ei ole oikestaan mitään asiaa, mutta kumminkin on jotakin.

Eli ensimmäiseksi KxK:n 3v synttärikisa on päättynyt ja tulokset tulevat tässä:




Koska minulla oli ylhäällä vain nämä hahmot, heitin arvontakoneeseen pelkästään hahmot. Ja osa näköjään peittyi tuon congrats-tekstin alle, enpäs tajunnut tuota aiemmin. Mutta joka tapauksessa!

Vaikka ehdotuksia ei ihan suunnattomasti tullut (enemmän joka tapauksessa mitä odotin) olin hyvinkin positiivisesti yllättynyt kaikista hahmoista. Jokainen hahmo oli vielä sellainen, jota en koskaan ollut itselleni ajatellut tai edes koskaan nähnyt.

Ensimmäinen pocky-mikälie paketti lähtee työkaverilleni, joka tuli heittämään kasvotusten minulle ehdotusta hahmosta. Sphere Dancer on Nightwish elokuvasta ja minulle ehdotettiin ky. tanssijan kokoasua, johon kuuluu punainen mekko ja maski (?) Kuvaa en ole onnistunut hahmosta löytämään, joten jos joku tietyy kyseisen hahmon ja löytää kuvan, ottaisin mielelläni vastaan. En ole itse elokuvaa katsonut, mutta pitää tässä ehdottomasti siis katsoa. Sphere Dancer tullaan siis näkemään cosplayattavana 30.3.2014 mennessä!

Toiseksi sitten tuli Pokemonista salinjohtaja Skyla, joka oli Mandariinin ehdotus.
Tämä oli ensimmäinen ehdotus joka minulle annettiin ja olen ehtinyt tätä jo jonkin aikaa katsella. Itse asiassa niin paljon, että olen päättänyt toteuttaa tämän. En nyt pysty lupaamaan, että vuoden sisällä tultaisiin näkemään, mutta tulevaisuudessa joka tapauksessa.

Kolmanneksi sitten sijoittui Batmanin Jokeri jota Jossubb ehdotti. Tästä en itse asiassa tajunnut tarkentavasti kysyä, oliko kyse Heatherin Jokerista vaiko vanhemmasta versiosta...?

Tätä itse asiassa voisin suunnitella halloweeniksi jopa, jos aviopuolisoni vain ajatuksen kestää. Hän nimittäin vihaa minun crosplayaamista ja tarkoitus olisi porukalla halloweenia tänäkin vuonna viettää. Oh well, sellaista sattuu.

Onnea siis kolmelle ensimmäiselle, laittelen palkintoja tulemaan!

Tosiaan, meinasin kaikki ehdotetut puvut tehdä jossain vaiheessa. Jostain syystä ihastuin jokaiseen hahmoon jota minulle ehdotettiin ja ajattelin toteuttaa niitä tässä hiljakseen. Osaan olekin jo tilannut pieniä osia (kuten peruukkeja) ja odottelen sopivaa saumaa tehdä puku. Kiitoksia kaikille ehdotuksista, aion käyttää ne tulevaisuudessa!

Sitten hieman cosplayn edistystä tähän väliin.

Olen tehnyt Mimiconin cosplaykisaa varten itselleni pukua tässä viikonloppuna. Tunsin jo ärtyneisyyden ja paniikin kasvavan, kun aloitin puvun vasta näin myöhään. Hätävarana olen pitänyt Itachicossiani, jonka vaihdan kappalaisen tilalle kisaan jos puku ei valmistu. Lauantaina olin jo satavarma, että laitan maililla viestiä jossa vaihdan puvun. Sunnuintaina sitten kävi jotakin ihmeellistä ja puku alkoi edistyä.


Vasemman puoleisessa kuvassa olkapääsaumat menevät käden puolella, eli olkapäät olivat auttamattomasti liian leveät. Keskinmäisessä kuvassa hartialinjaa on kavennettu, jolloin olkapääsaumat osuvat oikeille kohdille ja takista on tullut tyköistuvampi.

En tiedä onko kaavakirjassani olevat kaavat tehty "suurin piirtein" kokoisille vai kuvittelenko itse olevani suurempi kuin oikeasti olen. Kirjan mukaan nuo kaavat olisivat olleet minulle juuri oikean kokoiset. Todellisuudessa jouduin pienentämään kaavoja n. 10cm ja siitä huolimatta kaventamaan olkapäitä sekä ottamaan kavennuksia rinnuksista ja selästä.


Olen saanut myös rengaspanssaria edistymään. Eihän tuo nyt paidalta vielä todellakaan vaikuta, mutta en ajatellut muutenkaan tehdä tähän cosplayhin kokonaista paitaa, pelkästään rinnuksen peittävän lärpäkkeen. Tuo pala painaa jo sen verran, että tukehtuisin pukuni alle, jos kokonaiosen panssarin tekisin. Puku on muutenkin kerrospukeutumista ja kaiken lisäksi suhteellisen painava jo ihan kankaineen, etten ota riskiä sulaa kaiken alle.

Tällaista tänään, hitaasti edetään!

Ja koska olen aloittanut muutama kuukausi takaperin uuden, ihanan harrastuksen joka vie aikaa cosplayaamiselta, laitan teidän kiusak iloksenne tuostakin harrastuksesta kuvan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Laita viestiä, kommentit piristävät aina päivää ^-^
Luen jokaisen kommentin jonka saan ja suurella todennäköisyydellä myös vastaan niihin ◉ω◉

Muistathan käyttää siivoa kieltä, koska kirosanoja ja haukkumia sisältävät viestit päätyvät auttamattomasti roskapostiin.

* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩* ✩

Send a message, comments always bright up my day ^-^
I will read every comment what I get and very probably I will reply also. ◉ω◉

Please remember to use clean language, otherwise comment will automatically go to the trash.